Arkiv

21. maj 2014

Drømmer mig væk til sydens sol og det rustikke køkken

Har i denne måned været meget inspireret af det sydlandske køkken. Det er ikke nogen hemmelighed at jeg elsker italiensk, som i nok allerede har opdaget med alle de pasta retter jeg laver. Men elsker også franske egns retter og spansk tapas.

Vi starter i det spanske -

I slutningen af april, overraskede min mor min far og mig med Tapas med det hele (Og selvfølgelig fra Torvehallerne)


Der var græske Dolma, oliven, artiskokker, andepate med en smule foie gras, solmodne tomater, bresola og sidst men ikke mindst Sortfods skinke :D

Der var godt brød fra bageren (lagkagehuset) og muserende rose fra Irma.

ELSKER Tapas!!!


Så bevæger vi os over i det franske -


Lammekølle med ratatouille serveret med min ynglings sommer rødvin; en pinot noir fra landgraf


Og til sidst til det italienske - 


Kanin med linguini, løg, tomater og oliven. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar