Arkiv

10. dec. 2013

Tøse-julefrokost anno 2013

Her i fredags stod den på tøse-julefrokost for mine to skønne veninder Nina og Sandra, med alt hvad der høre til -

Forretten bestod af smørrebrøds minies inspireret af Danish Minies 



Fra venstre: Rugbrød med hjemmelavet andemousse havtornsylt og persille, Kyllingesalat med stegt røget spæk timian og løvstikke, Røget laks med røræg og purløg.

Brug en udstikker til at forme rugbrødene helt runde eller gør som mig med en cocktail cl måler - 


Andelever mousse

Opskrift

350 g andelever
150 g blødt smør
2,5 dl piskefløde
1,5 fed hvidløg
2 ansjosfileter
1/4 bundt persille
1 banan skalotteløg
Salt og peber 

Steg leveren rosa og kom den varme ned i en foodprocesser. Vask persillen grundig og kom de andre ingredienser ned i foodprocesseren og blend. Smag til med salt og peber, lad lever moussen være på køl i 2 timer inden den serveres.


Hovedretten stod på langtidsstegt Økologisk and med fyld af svesker, rødløg, æbler og chili, serveret med bulgursalat al a tabouleh -


Anden er lavet efter en opskrift fra min ynglings blog Gastromand.dk se opskrift her

Herudover har jeg selv tilsat chili og lavet min egen version af tabouleh

Tabouleh al a Lisa

Opskrift 
3 pers.

175 g bulgur
1/4 bundt finthakket persille
1/4 bundt koriander 
1/4 bundt mynte
1 bananskalotteløg
2 appelsiner
Godt med olivenolie som dressing






Ingen kommentarer:

Send en kommentar