Arkiv

24. nov. 2016

24.11.2016 Græskar salat & Taleggio ost

I dag på arbejdet fik jeg til opgave at sælge de sidste Taleggio oste vi havde tilbage. Der var nok af dem og kunne se det ville blive en udfordring.

Jeg tog kampen op og lavede en demo på ostene så folk både kunne smage osten rent og smeltet.

Dertil lavede jeg en salat med grillet græskar & græskarkerner med en appelsin vinegrette.

Det jeg studsede over da jeg stod der over for kunderne var at mange aldrig havde smagt osten før. 

Så her får i lige lidt fun facts om denne skønne ost ;) :

  • Taleggio er en rødkit ost fra området Val Taleggio i Italien.
  • Osten er lavet på pasteuriseret Komælk
  • I forhold til smag og duft bliver man overrasket over den milde smag i forhold til den duft den har.
  • Duft: syrlig (duften kan godt minde lidt om sure sokker), gæret.
  • Smag: mild & fyldig med en syrlig frugt agtig smag. 
  • Passer godt med nødder, tørret frugt & citrus frugter.
  • Den er ideel til smeltning men fungere også fint revet i en frisk salat.

Fik solgt alle ostene så jeg med god samvittighed kunne tage på weekend ;)



Fik jeg fanget din opmærksomhed med hensyn til mine events kan i se flere her - Kulinarisk Guide Event

Ingen kommentarer:

Send en kommentar