Arkiv

27. jan. 2014

En struktureret hverdag

Har her på det sidste tænkt meget over hvordan man kan ændre sin hverdag til at være mere struktureret. Har kommet frem til at det der hjælper for mig er hele tiden at være igang, det kan være et blog indlæg, madlavning, arbejde eller huslige pligter. Selvfølgelig skal der være plads til at slappe af men jeg føler selv jeg behøver at gøre mig selv fortjent til det.

Disse tanker tror jeg er en udvikling mange går igennem når man bliver er ved at blive voksen; spørgsmål som hvad skal man med sit liv? Hvad er lykke? Findes lykken overhovedet? 

Tror man skal fokusere på de positive ting i stedet for de negative selv om det kan være svært nogle gange. Det vil jeg helt sikkert prøve at blive bedre til :)

Jeg vil her lave en liste over de ting der gør mig lykkelig

  • Lave mad til andre
  • Være blandt gode venner og familie
  • Spise et godt måltid
  • Sol
  • Krydderurter 
  • Farverige grøntsager

Som i kan læse er mad en stor lykkefaktor for mig, så her er de bedste madoplevelser jeg har haft i mit liv

  • En tournedos med kraftig sauce, svampe og nogle syltede bær på Cafe Victor. Det var en veninde tur for et par år siden, husker det var 1. december og sneede udenfor. Kødet var mørt som smør mmmh.
  • Rødder på Lidkoeb fantastiske stemning anderledes dinning. Tjek mit blog indlæg om rødder ud her.
  • På en Berlin tur med min mor fra et par år siden spiste vi på en italiensk restaurant der var to die for, det var pænt til prisen og så godt at vi besøgte restauranten 2 gange i løbet af vores tur. Tjek adressen her.
  • I London med en veninde fik jeg en fantastisk gastronomisk oplevelse på en ret lækker fashionabelt  restaurant, husker den lækre indretning og den enkle og raffineret mad tjek det ud her
Det var nogle af dem ;)

Hav en god dag folkens !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar