Arkiv

7. feb. 2012

Hotel og Restaurantskolens Fødselsdag

Vil starte med at give et stort tillykke til min skole med de 90 år.....

Der var gratis brunch og ingen undervisning så det var jo bare toppen...
Nød dagen med at sove længe og tage mig af en ret stor opvask...Damn jeg er ikke god til det med Opvask og det irretere mig grueligt!!

Dagen gik og det blev tid til aftensmad ;)










Spaghetti Bolognese

Oksekød
Flåede tomater
2 løg
2 fed hvidløg
3 Laubær blade (Jeg brugte friske men tørre kan sagtens bruges)
10 basilikum blade samt stilke (Som man koger med)
Balsamico Rød
Oliven olie
Salt
Peber

Steg først løgene i rigeligt oliven olie 
Dernæst steger man kødet så væden fra kødet reduceres og så tilsætter man Rød Balsamico eller rødvin og lader det reduceres.
Når der ikke er noget væde ved tilsætter man de flåede tomater.
Man presser hvidløget, tilsætter laubær- og basilikum bladene og smager sovsen til med salt og peber.

Dernæst lader man sovsen værre i en 5-10 min tid og sætter ovnen til 200 grader.
Efter de 5-10 min slukker man bluset og tager kødsovsen ind i ovnen.

Tricket ved at braisere sovsen er at man får den samme smag som når sovsen simre en hel dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar