Arkiv

21. feb. 2014

En kokkeelevs bedrifter

Det var en grå og regnfuld eftermiddag, da jeg var på vej hjem til min gode veninde Mikala. Mikala er en god veninde, jeg kender fra grundforløbet på Hotel og Restaurant skolen. Hun har arbejdet på Restaurant Kofoed i 1 år, men er p.t between jobs. Vi havde længe snakket om at lave et interview om hende og hendes kærlighed til mad ;


Hvad har du lært på Koefoed ?
-Anretnings metoder
-Tempo
-Ansvar
-Håndtering af stress rent professionelt
"Og især konceptet har jeg meget respekt for og lært en del af."

Kunne du stadig tænke dig at arbejde på en frokost restaurant?
"Ja, når man stadig er ung i branchen, er det en god erfaring i forhold til ens videre uddannelse. Jeg er rent faktisk meget taknemlig over at have været på frokosten alene. Det er nemlig her jeg har lært forståelsen for opbakning og tempo."

Hvornår begyndte du at interessere dig for mad, og hvem inspirer dig?
"Min interesse for mad opstod allerede da jeg var i 5 års alderen. Jeg er opvokset i Allerød med min mor og mormor, med traditionelt dansk mad i højsædet. Senere flyttede vi til New York, hvor vi ofte spiste ude på alle mulige forskellige internationale restauranter."

"Min mor og hendes kærlighed er den der inspirere mig allermest, hun har altid sagt; You have to go for your passion, if it is a Garbage picker or a Doctor it doesn't matter, just do what makes you happy.

Hvad er dine ambitioner?
"Rent gastronomisk drømmer jeg om mit eget lille sted uden Michelin snobberi. Maden skal være med lokale råvarer - måske med et tilhørende vinmark. Tænker stedet skulle befinde sig et sted, hvor sydens sol skinner det meste af året. 

Hvilken mad kunne du helst tænke dig at arbejde med?
"Klassisk fransk eller italiensk mad"

Hvad er din livret?
"Last supper; Skindstegt andebryst med pandestegt foie gras, bagt hvidløg og kartoffelmos serveret med cognac sauce og Cabernet Sauvignon i glasset."

Hvad er din ynglings restaurant?
"Pastis er min yngling restaurant i København, udover Pastis var jeg også på en i Italien, som fik mig til at drømme om at åbne mit eget sted, den restaurant hed Cinque Terre og lå i Manarola Italy.


Andebryst Kartoffelfondant Spæde urter Pastinak Rødbede & Brombær

A la Mikala Cinali











Ingen kommentarer:

Send en kommentar