Arkiv

15. dec. 2013

Bedste æbleskiver opskrift ever!!

Fredag stod den på bar med en god veninde, vi startede på Stærkodder og sluttede på Sofie Kælderen; What a great night ;) Da kl. var 4 lukkede stedet og jeg drog hjem til forældrene og da jeg kom hjem fandt jeg hjemmelavede frikadeller i køleskabet, min aften havde for alvor sluttet med maner wow husker som det var i går da jeg var teenager og nappede en håndfuld frikadeller samt ketchup og HP-sauce i køleren, mmmh julen er jo en højtid hvor minder og traditioner er i højsæde og denne aften proved that point ;)


Dagen efter var rent afslapning, sov til kl. 14 og omkring middagstid stod den på æbleskiver med mor -





 The best æbleskive opskrift ever!
Ca. 30 stk. afhænger af størrelsen på æbleskivepanden

250 g mel
125 g smeltet smør
31/4 dl lunkent mælk
3 æggeblommer
3 æggehvider
1 tskf. salt (5 g)
½ tskf. kardemomme (11/4 g)
2 tskf. bagepulver (10 g)
Skalden af 1 citron

Mælk og ggeblommer, blandes, mel, salt, kardemomme, bagepulver og den revne citronskal tilsætttes, hvorefter det smeltede fedtstof røres i. Dette piskes grundigt sammen til en ensartet dej, hvorefter de stiftpiskede hvider forsigtigt blandes i. Lad dejen hvile 4-5 min. før æbleskiverne bages lysebrune i en æbleskivepande. Serveres med flormelis og syltetøj.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar