Arkiv

28. okt. 2013

My lasy sunday

Denne weekend har været fyldt med forkælelse både fra min side og fra mine skønne veninder. Både fredag og søndag blev jeg nemlig inviteret til lækker middag hos mine veninder, hvilket for mig er den rene luksus. '

Igår lavede jeg sund brunch til mig selv og startede dagen med fashion magasins og kaffe i sengen -














Senere, inden jeg skulle til søndags middag hos en veninde lavede jeg græskær muffins med ahornflødeskum 




Ingredienser 
12 muffins 

75 g fuldkornshvede, emmer eller spelt 
1 tsk. knust fennikelfrø 
½ tsk. knust stjerneanis 
75 g, hakket nødder 
75 g smør 
150 g, groft revet hokkaido 
2 æg 
2 tsk. bagepulver 
1 tsk, revet ingefær 
½ tsk. havsalt
125 g hvedemel 
Revet skal af 1 citron
100 g rørsukker 
1 tsk. knust spidskommen 
1 dl mælk 

Opskrift fra Aarstiderne 
Se her

Har derudover tilføjet en lille håndfuld friske salvieblade, fordoblet mængden af krydderier, og udskiftet appelsin med citronskal.

Rør det bløde smør med reven græskarkød, nødder, æg, appelsinskal og mælk grundigt sammen i en skål. Bland de to slags mel med rørsukker, bagepulver, ingefær, mortede krydderier samt salvie og salt. Rør
melmixet i græskar massen, lidt ad gangen med en si. Når melet er tilsat, bør du have en lind dej, som dufter herligt af citron og varme krydderier. Fordel dejen i 12 muffins papirforme med en ske. Dejen skal kun stå ¾ op i formen, de hæver resten. Bages i ca. 30 minutter i ovnen ved 180 grader. Afkøl på bagerist og nyd lune. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar